windows defender

Antivirus, Firewall, failles, mises à jour critiques ...

Messagepar joseuvic » 09 Juil 2006, 09:01

J'utilisais depuis quelques temps déjà Microsoft anti spyware sans problème d'ailleurs.
Ayant re-formaté mon disque dur,j'ai voulu le réinstaller et je me suis rendu compte qu'il avait été remplacé par windows defender.Je l'ai donc installé.Mais je ne trouve pas comment faire la mise à jour manuellement.Quelqu'un pourrait-il me guider?Merci
joseuvic

Messagepar JoShuA » 09 Juil 2006, 09:14

Bonjour,

Tout est expliqué dans l'aide Image

Keep Windows Defender definitions up to dateDefinitions are files that act like an encyclopedia of known spyware and other potentially unwanted software. Because spyware is continually being developed, Windows Defender relies on up-to-date definitions to determine if software that is trying to install, run, or change settings on your computer is potentially harmful.

Windows Defender works with Automatic Updates in Windows to automatically install the latest definitions. To make sure that Automatic Updates is on, click Start, click Control Panel, and then click Automatic Updates.

To automatically check for new definitions before scheduled scans (recommended)

To complete these steps, you must be logged on as Administrator or be a member of the Administrators group.

Open Windows Defender. (Click Start, click Programs, and then click Windows Defender.)
Click Tools, and then click General Settings.
Under Automatic scanning, make sure the Automatically scan my computer (recommended) check box is selected.
Select the Check for updated definitions before scanning check box, and then click Save.
If you don't use scheduled scans, or if you don't get updates automatically, you should check for new definitions at least once a week. To help protect your computer, Windows Defender will notify you if your definitions are out of date for more than seven days.

To check for new definitions manually
Open Windows Defender. (Click Start, click Programs, and then click Windows Defender.)
Click the Down arrow next to Help, and then click About Windows Defender.
In the Windows Defender dialog box, click Check for Updates
JoShuA
Modérateur

Messagepar joseuvic » 09 Juil 2006, 09:44

Merci!
Les mises à jour ,je les avais faîtes automatiquement,dès la mise en service du programme (ce matin),mais il est vrai que je n'avais pas consulté l'aide.
Au fait en retour d'expérience,Windows defender est-il "lourd" au point de vue ressources?est-il contraignant lorsqu'on l'utilise en tache de fond?
Si quelqu'un veut bien me faire partager son expérience,ce serait gentil. ;)
Dernière édition par joseuvic le 09 Juil 2006, 09:46, édité 1 fois au total.
joseuvic

Messagepar JoShuA » 09 Juil 2006, 13:42

Il est là ... et je l'oublie vite Image
JoShuA
Modérateur

Retour vers La Sécurité Informatique